TEHUĽKY

Počas tehotenstva sa nemusíte vzdávať zdravého pohybu.Tehotenstvo nie je choroba, ktorá vám nedovoľuje vstať a hýbať sa. Tehotná žena by sa preto rozhodne nemala cvičeniu vyhýbať. Cvičenie je vhodné po celú dobu tehotenstva a je vždy lepšie začať aj neskôr, než vôbec. Samozrejme, vždy záleží na vašom zdravotnom stave a vášho bábätka, preto všetky pohybové aktivity prekonzultujte s lekárom.

Cvičenie má vplyv na fyzický i psychický stav ženy. Cvičenie odvádza od úzkostlivého sebapozorovania a nácvikom relaxácie možno navodiť a zlepšiť celkové uvoľnenie a schopnosť odpočívať,zvládnuť zvýšené tlaky na organizmus počas tehotenstva, zlepšiť kondíciu potrebnú k pôrodu a po pôrode a pomôcť k rýchlejšiemu návratu k pôvodnej postave.

Cieľom cvičenia je posilnenie brušných a prsných svalov, svalov panvového dna a ich uvoľnenie, zabezpečenie správneho držania tela, zabránenie vzniku plochých nôh a kŕčových žíl, udržiavanie a zvýšenie kapacity pľúc, podporenie črevnej peristaltiky a zabránenie vzniku zápchy.

Pilates  v tehotenstve

  • Posilní váš telesný systém, či už obehový, lymfatický, tráviaci či respiračný, čo prirodzene pomáha zdravému rastu bábätka.
  • Pôsobí ako prevencia kŕčov a opuchov nôh.
  • Pomáha vám zbaviť sa bolestí.
  • Učí vás relaxovať a sústrediť sa na svoje telo.
  • Predstavuje prevenciu problémov s močením, prolapsu maternice a tvorby hemoroidov.
  • Prináša uvoľnenie a zlepšenie pohyblivosti panvového kĺbu a celej oblasti panvy.
  • Je prevenciou nadmerného prírastku telesného tuku.
  • Pomáha budovať základy popôrodného cvičenia.
  • Napomáha správnemu držaniu tela.

Cvičenie pre tehuľky prebieha momentálne formou individuálnych lekcií. Ak máte záujem, tak neváhajte kontaktovať nás a dohodnúť si termín. Sme tu aj pre Vás!